E-Ticaret Nedir?
Dünyada ve Türkiye’de firmalar her geçen gün pazarda yer bulmak, gelirlerini arttırmak ve işlerini büyütmek için yeni yollar aramayı sürdürüyorlar. Pandemi döneminde değişen tüketici alışkanlıklarına cevap verip taleplerini karşılarken aynı anda iş verimliliğini ve kârlılığı yüksek tutmak da büyük bir mücadele haline geliyor. Yalnızca konvansiyonel yöntemlerle iş hayatına devam etmeye çalışan firmalar da bu yolda oldukça zorlanıyorlar.
Bu zorlukların üstesinden gelmenin en iyi yöntemlerinden biri, ister işinizi yeni kuruyor olun ister uzun zamandır sektörün içinde olun, işinizi dijital ortamlara taşıyarak e-ticarete adım atmaktır. E-ticaret, internet üzerinden müşterilerinize alternatif bir alışveriş kanalı yaratarak işinizi büyütmeye ve geliştirmeye yardımcı olur. 7/24 hizmet verebilme, düşük maliyet, geniş kitlelere ulaşım ve sınırsız ürün sergileme imkânlarıyla e-ticaret ve online pazaryerleri günümüzde önemli satış kanalları haline geldi.
2022’nin ilk 6 ayında ülkemizde e-ticaret hacmi bir önceki yılın aynı dönemine göre %116’lık artışla 348 milyar TL olarak gerçekleşti. Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de e-ticaretin payı toplam ticaret hacminin içerisinde giderek artıyor. Aynı dönemde e-ticaretin genel ticarete oranı ise %18,5 oldu.
Artık müşterilerin aradığı ürünler hakkında en hızlı şekilde bilgi almak, incelemek ve beğendiğinde kolaylıkla satın alarak kendisine teslim edilmesini istediği bir dönemin içinde bulunuyoruz. Bu talepleri karşılayamayan firmalar ise rakiplerinin gerisinde kalarak büyük kayıplara uğruyorlar.
Tabii ki e-ticarete adım atma kararı tek başına yeterli değil. Her gün birçok yeni oyuncu sektöre giriş yapıyor ve yüksek rekabet ortamında başarılı olmak zorlaşıyor. E-ticarete doğru bir başlangıç yapabilmek ve zorlukları aşabilmek için iyi bir planlama ve strateji şart. Bu nedenle sizleri e-ticaret sürecinde başarıya götürecek bilgileri 7 adımda bir araya topladık.